Секрети професії флориста: що ховається за квітковим Instagram Юлі Герасимець

Гортаючи сторінку в Instagram чи facebook когось із своїх друзів, знайомих складається враження, що у людини найкраща робота у світі. Але за ширмою краси найчастіше ховається титанічний труд з усіма його форс-мажорами, шаленими графіками та стресом.


Фото: facebook.com/Flowersbyjuli

Тепер періодично буду писати тут про те, що приховано за красивим фасадом різних професій: будуть і спортсмени, і творчі професії. А почну з прекрасного – з квітів.

Про флориста і декоратора Юлю Герасимець та її Flowers by Juli я дізналась десь в facebook, коли шукала собі букет для весілля. В результаті я одружувалась з шикарним букетом піонів у руці. 


Про весілля можна почитати тут )

-          З чого все почалось?

4-5 років тому я слідкувала за однією агенцією, яка оформляла свята і я протягом півроку писала їм, що хочу в них працювати і вони мене взяли. Я якийсь час там пропрацювала, десь півтора місяці, і остаточно зрозуміла, що хочу працювати з квітами.

Це почалось на останніх курсах університету і замість того, щоб йти святкувати з усіма отримання диплому, я пішла оформляти своє перше весілля.

За той рік я оформила ще два весілля і ось вже більше 2,5 років, коли я працюю самостійно.


Фото: instagram.com/flowers_by_juli

-          Як батьки відреагували на твій вибір?

Підтримують і батьки, і чоловік. Взагалі, в мене тато підприємець і років, певно з 9-ти, я знала, що буду працювати сама на себе.

-          Яким він був, твій перший досвід роботи?

Я боялась більше, ніж при здачі диплома (сміється).

А взагалі я ще протягом двох років не могла спокійно спати перед весіллями, в мене завжди трішки трусились руки й ноги. Зараз все набагато спокійніше. Але тепер вночі я не сплю через те, що в цей час відбувається монтаж.


Фото: instagram.com/flowers_by_juli

-          Перший твій досвід: ти з кимось радилась про розцінки на роботу, про те, як треба планувати?

Все вийшло методом спроб і помилок. Так, приміром, своє перше весілля я взагалі оформила "в мінус". Я тоді просто не правильно все прорахувала. Зараз такого не буває.

З квітами взагалі все дуже складно прорахувати, оскільки ціни на них загалом йдуть в євро і остаточну ціну я дізнаюсь в той день, коли їх купую. Тобто, якщо, наприклад троянда Девіда Остіна коштує загалом 90 грн, то на поставці вона може бути й по 130 грн чи по 60 грн, але поганої якості і я взагалі її не візьму.

-          Чому в нас квіти закупляються десь там? У нас із власним виробництвом все настільки печально?

В Україні по суті вирощують лише троянди, еустому і гвоздики. Останні, до речі, це все дуже сезонні квіти. Також вирощують жоржини. Але вже тиждень іде дощ і тому жоржин немає. Поки що, на жаль, ми не може забезпечити себе квітами.


Фото: instagram.com/flowers_by_juli

Наприклад, Польща, в якісь я взимку була на стажуванні,  квітами себе забезпечує повністю. Ну, окрім, хіба що екзотичних квітів.

-          А як щодо приватних невеличких квіткарів?

Є такі, але не завжди в них можна купити все в великій кількості. І виходить так, що, коли в тебе якесь велике замовлення, то просто не маєш часу об'їхати, наприклад, десять якихось підприємств, щоб зібрати все замовлення. Зазвичай у мене є два-три місця.

-          Тоді чому у нас все так невесело? Не до квітів зараз?

Не в тому справа. Зараз досить складно малому бізнесу. Маленьким підприємцям немає сенсу цим займатись, оскільки вони не можуть поставити таку ціну, як наприклад Камелія чи Асканія (найбільша в Україні компанія по вирощуванню троянд – авт.).

Крім того є багато й інших складнощів: якась компанія замовляє на велике свято (наприклад, восьме березня) 200 букетів з тюльпанів. Ти їм ставиш середню ціну по тюльпанам, їдеш на виробництво купуєш у них, як оптовий покупець і отримуєш зовсім не ті умови, які є у оптовиків. Бо ти заходиш у Ашан, а там ті ж самі тюльпані, від того ж виробника – коштують приміром 6 грн., тоді як тобі, теж як оптовому покупцю, продають їх по 15 грн. Є різні нюанси.


Фото: instagram.com/flowers_by_juli

-          З ким більше подобається працювати, з весіллями чи з такими масштабними замовленнями букетів на 8 березня, 1 вересня і подібні свята?

Запитай у будь-якого флориста і він розкаже, що терпіти не може такі свята. Все доволі банально. На всі ці свята виділяється доволі маленький бюджет і дуже великі очікування. Я дуже люблю весілля!

-          Ти рахувала, скільки в тебе за рік виходить оформити весіль?

В цьому році в мене вже вийшло більше 20-ти. А взагалі може бути скільки завгодно, головне, щоб фізично все виходило зробити. Бо в мене було якось три весілля за один тиждень і поки більше я не беру. Буває таке, що й два весілля в один день припадає.


Фото: facebook.com/Flowersbyjuli

-          А з яким бюджетом ти працюєш найчастіше? Розумію, що це залежить від багатьох факторів, але яка середня цифра?

По Києву середньої цифри не знаю. Але я можу сказати, що найчастіше працюю з бюджетом в 700-1000 доларів. Це взагалі вважається невеликий бюджет і тому його важливо правильно розподілити.

-          Скільки людей працює в твоїй команді?

Я, моя мама і є дівчата, які працюють з нами попроектно. Окрім того є водії і тато допомагає, коли є вільний час від своєї роботи. Все залежить від проекту: буває й трьох людей достатньо, а буває й 10-ть треба.


Читайте підпис до світлини;) Фото: instagram.com/flowers_by_juli

-         А скільки по часу займає підготовка до весілля?

Нареченим треба виділяти хоча би місяць на підготовку. Хоча в мене є пари, які звертались і за півроку до святкування, і за декілька тижнів.

Мені взагалі здається, що люди, які працюють у весільній сфері, що це не люди, а роботи. Бо в мене буває таке, що пишу робочі листи о 3 годині ночі, і протягом 10 хв. отримую відповідь. Ми звикли до різних форс-мажорів.

-          Тобто графік з 9.00 до 18.00 і більш спокійна робота не для тебе?

Та ні, я точно почну нудьгувати. Просто, коли ти дуже втомлюєшся - це погано, бо ти починаєш робити все на автоматі, але без душі. Треба відпочивати!


Фото: instagram.com/flowers_by_juli

-          Якими головними якостями повинен володіти флорист?

Найголовніше – треба бути дуже стресостійким. Ну от дуже! Потрібно швидко орієнтуватись в тому, що відбувається і моментально вирішувати проблему.

Ну ось наприклад, ти їдеш на весілля, а в тебе ламається вантажний автомобіль і тобі треба в шаленому темпі знайти інший, бо є таймінг і затримку на дві години ти собі дозволити не можеш.

Був і інший курйоз: мені привезли 100 дорогих троянд, я їх забрала, а на наступний день, коли мені потрібно було їх доставити в ресторан для події, вони просто розсипались. Є такий сорт, що якщо в бутон троянди попадає хоч трішки вологи, вона моментально гниє зсередини. Ну і що робити? Їдеш і купуєш нові за власний рахунок.

А ще потрібно обов’язково бути комунікабельним і любити людей.


Фото: facebook.com/yulia.gerasimets

-          А ти якісь курси закінчувала по флористиці?

Так. В нас, на жаль, немає, вищої освіти флористичної,але вже в Україну заходять європейські флористичні школи. Коли я навчалась, то мій викладач, наприклад був з Молдови.

Потім після навчання ми поїхали в Польщу, де не просто навчались, а створювали різні композиції для флористичних шкіл і для магазину. Це було невеличке польське містечко, але флористика там набагато більше розвинена, ніж у нас. В них, наприклад, у кожному вікні стояла якась флористична композиція.

В Польщі взагалі більше розвинена традиція дарувати квіти просто так, а не тільки за якоїсь нагоди.

-          Чи є якісь правила, як треба поєднувати кольори, які мають бути пропорції в букеті, і чи можна ту чи іншу квітку поєднувати між собою?

Працюючи цього року з іншими флористами - я це роблю, коли маю вільний від своїх проектів час, - я для себе зробила відкриття, що талановитим людям освіта потрібна лише для того, щоб зрозуміти якісь технічні  питання.  Смак або він є, або його немає.

Звичайно, що всі закони гармонії та колористики вони використовуються.

Якщо ж людина просто не розуміє, що гарно поєднується, а що ні, то тут все просто – треба брати квіти одного кольору, складати моно букети і не використовувати жодної упаковки.


Фото: instagram.com/flowers_by_juli

-          Які зараз тенденції у флористиці?

Нещодавно я відвідала курси по оформленні травами: еко, рустік – дуже популярні направлення. У нас люди після розпаду Союзу дуже падкі на екзотику, хочеться чогось незвичайного. Хоча краса – вона в простих речах.

-         Ой, так. Смаки все ж змінюються. В мене так із гвоздиками було, які певний час асоціювались виключно з 9 травня. Але Керрі з "Секс і місто" знає толк в гарних речах: після серії, де її Бергер подарував великий букет рожевих гвоздик в крафтовій обгортці, моє ставлення до них кардинально змінилось.


Ага, так само було і з серіалом "Сплетница", після якої у нас масово полюбили піони.

-          А улюблені квіти є?

Я всі квіти люблю)
Powered by Lymarenko