Еко-відпустка: чим зайнятись киянам в селі

Цього року відпустка була дещо сумбурною та не зовсім запланованою. Спочатку в планах було милування горами в Карпатах, та в останній день білети були здані через погодні умови – дощі із грозами на весь час нашого перебування там.


В перший день відпустки святкували "Маковія" - український аналог Хелловіну

А я ж так мрію піти на полонину, де випасають вівці та побачити процес приготування сиру. Таке бажання зародилось ще тоді, коли в університеті читала повість Михайла Коцюбинського "Тіні забутих предків" і там так детально це все описували, наче таїнство якесь гуцульське, а не приготування сиру. Маю надію, що вівці мене дочекаються )


Вирішено було поїхати на тиждень в село, а потім на декілька днів заскочити у Львів.


Не дивлячись на те, що я майже все дитинство провела в селі, яке знаходить ні далеко, ні близько – 120 км від Києва, я страшенно люблю наш загазований Київ. Але іноді буває, що мозок і тіло просто потребують перезавантаження і тоді еко-відпочинок – це саме те, що треба!


Село Руда, в якому жила моя бабуся, та Шамраївка, в якому живуть мої дідусь з бабусею знаходяться зовсім поруч один від одного і мають свої цікавинки.

Тут є, точніше був, а зараз лише дещо від нього залишилось, цукровий завод з бумами, відстійниками і кагатним полем. А осінню завжди відчувався в повітрі запах цукрового буряка.

Протікає тут річка Раставиця і є місце, яке тут називають "під мостами" і де у відповідний час люди приїжджають наче в душ, підставляючи спини під потоки води, коли регулюється рівень води в річці.


Також тут є озеро, яке утворилось на території  колишнього гранітного кар'єру, він, до речі дуже нагадує такий популярний в цьому році Коростишівський кар’єр у Житомирській області.

А трішки далі знаходиться і сам діючий кар’єр, який хоч і закритий для в'їзду, але тим, хто знає, як туди потрапити – може бути надзвичайно цікаво ;) Наприклад, тут я вперше побачила проїжджаючий повз здоровенний БелАЗ, в якого лише колесо значно вище за мене, а в кабіну водій піднімається по справжній драбині.


У всі ці місця ми їздили велосипедами, які забрали з Києва. І мушу зізнатись, що поїздки в селі по ґрунтовій дорозі та з водіями, які об’їжджають тебе по правилам, а не притискаються до тебе, найкомфортніші.



На день ми поїхали в Білу Церкву, яка знаходиться в 20 км від села. Дуже кидається в очі те, що в центрі міста повно зруйнованих та завалених будинків, з якими нічого не робиться. Хоча, чому я дивуюсь, коли у нас в серці столиці половина Пушкінської стоїть в будинках-привидах.

В Білій Церкві є чимало церков та костелів. Є центральний парк з атракціонами, що більше для дітей цікавий та гребля, яку ми так довго шукали, і яка нас абсолютно нічим не вразила.


Але справжньою "родзинкою" БЦ по праву можна вважати дендропарк Олександрію. Надзвичайно красиве місце, де можна просто сидіти на лавці і спостерігати за листям на величезних і старезних деревах, ходити затишними доріжками, кормити скажених білок, невгамовних качок та гордих лебедів.


Вхідний білет лише якихось 15 грн.


Однією з моїх улюблених справ в селі – поїдання фруктів та овочів на місці: найсмачніші помідори – теплі від сонця, зірвані, обтерті об свій сюртук і з'їдені просто біля куща; найсмачніші яблука – щойно зірвані з дерева, теж саме стосується малини, аґрусу, ожини, смородини…


Навіть експеримент проводили: нарвали абрикос, вишень чи малини і привезли в Київ – а воно щось "не то пальто", потім чи заморожуєш на зиму чи когось пригощаєш )


Але таке робити можна, якщо хтось це все садить, обробляє й доглядає, за що я дуже вдячна бабусі та своїм батькам!  

А це все я до чого тут писала, а до того, що відпустка чи будь-який інший вид відпочинку може бути будь-де, якщо це приносить вам задоволення. Я не порівнюю поїздку в село з відпочинком на  Мальдівах чи Бора-Бора, просто розказала вам про те, що такий варіант теж можливий ;)


Якщо будете в селі Руда чи Шамраївка, заїжджайте в гості ;)


Щось роздрукувалась я, мабуть через те, що давно тут не писала. Але я виправлюсь, обіцяю!

З першим днем осені і нехай вона у вас буде вдалою!


Ваша Я!
Powered by Lymarenko